Taller de Apreciación e Práctica da Expresión Musical

 

Prof. Francisco César Rosa Napal

 

DESCRIPCIÓN

Este taller pretende ser unha vía de aproximación ao coñecemento da expresión musical occidental desde un enfoque creativo. Atendendo a que a música está presente na vida cotiá das persoas, formando parte da súa identidade cultural, é importante posuir unhas nocións básicas da súa linguaxe para comprender e apreciar as mensaxes que transmite. Mediante esta materia será posible aprender a identificar as principais características daa música a partir da audición, e tamén canalizar as inquedanzas artísticas do alumnado a través da súa práctica.

 

PROGRAMA

a. Obxectivos da materia

  • Desarrollar capacidades auditivas básicas para a comprensión e o disfrute da música.
  • Coñecer os códigos fundamentais da linguaxe musical.
  • Realizar interpretacións e creacións en instrumentos tradicionais e virtuais.

b. Descripción dos contidos

1. O son e as súas propiedades.

  • Duración.
  • Altura.
  • Intensidade.
  • Timbre.

2. Elementos constitutivos da música en cada un dos seus contextos históricos.

  • Ritmo.
  • Melodía.
  • Harmonía.
  • Textura.
  • Forma.

3. A escoita.

  • Principios da audición activa.
  • Comprensión dos elementos constitutivos da música desde a audición.
  • Determinación auditiva dos timbres que identifican os instrumentos musicais
  • Características sonoras dos principais períodos histórico-musicais.
  • As formas musicais no seu contexto histórico.

4. A grafía musical.

  • A tablatura.
  • O sistema convencional de signos.
  • O musicograma.

5. Introdución á práctica en instrumentos polifónicos.

  • Acompañamento.
  • Combinacións rítmicas características.
  • Melodía acompañada.

6. Empleo de las nuevas tecnologías aplicadas a la música.

  • Editor de partituras.
  • Editor de audio.

 

METODOLOXIA

Realizaranse sesións expositivas, debates e prácticas guiadas a través de actividades que contemplen a audición comentada, a interpretación vocal-instrumental e a creación musical en distintos soportes. Os materiais didácticos a empregar procederán tanto da música popular como do repertorio clásico.

 

PROGRAMA DE ACTIVIDADES COMPLEMENTARIAS

  • Asistencia a ensaios de agrupacións musicais profesionais.
  • Audicións de música en directo.
  • Actuación voluntaria do alumnado en actividades programadas.


AVALIACIÓN
A avaliación terá un carácter contínuo, no que o alumnado valorará, de xeito autónomo, os seus logros e as súas necesidades formativas.

 

BIBLIOGRAFIA RECOMENDADA E MATERIAL DE APOIO

  • Cooper, G, y Meyer, L. (2000). Estructura rítmica de la música. Barcelona: Idea Books.
  • Copland, A. (2006). Cómo escuchar la música. México DF: Fondo de Cultura Económica.
  • Grout, D. y Palisca, C. (2001). Historia de la música occidental (I y II). Madrid: Alianza.
  • Höweler, C. (2004). Enciclopedia de la música. Barcelona: Noger.
  • Toch, E. (2001). Elementos constitutivos de la música. Barcelona: Idea Books.