Como resposta á demanda da Sociedade aos seus técnicos, a Enxeñaría Oceanográfica en xeral, e a Enxeñaría de Portos e Costas en particular, enfróntanse ante a necesidade de estudar, proxectar e construír nun medio, o mariño, complexo e dinámico. Con referencia ao campo da experimentación, coas instalacións construídas no CITEEC tense capacidade para a realización dos ensaios seguintes:
A dársena ten unhas dimensións completas de 33 x 34 x 1.2m (longo, ancho, altura), con dous sistemas diferentes de xeración de ondada:
Sistema Multidireccional de xeración de ondada con absorción activa:
Anchura de pala: 0.44m, fronte de ondada: 25m.
Esta zona da dársena ten dimensións de 33 x 26 x 1.2m e está dotada dun Sistema Multidireccional de ondada. Esta dársena permite situar diferentes estruturas de protección costera adaptadas a cada caso particular. Nos contornos existen praias disipativas para evitar reflexións.
Sistema Unidireccional de xeración de ondada con absorción activa para oleajes 2D.
Anchura de pa: 4 m, fronte de ondada: ata 30m.
Na actualidade a segunda zona da dársena ten dimensións de 33 x 4 x 1.2m convertíndose nunha canle de ondas. Disponse dunha plataforma para ubicar os modelos e mellorar as condicións de xeración de ondas.
Dentro destas instalacións disponse do seguinte equipamento que permite a construción e realización de ensaios en modelo físico de estruturas portuarias:
A canle ten unhas dimensións de 70x3x3 m (longo, ancho, altura) con dous sistemas de xeración de ondadas independentes e complementarias.
Pa de xeración de ondada en Augas Superficiais: ( shallow waters) de sección [3x3] m, capaz de xerar ondas de ata 0.7 m cunha profundidade ata 2m.
Pa de xeración de ondada en Augas Profundas: ( deep waters) para xerar ondas inferiores a 0.3 m cunha profundidade de 2.25 m de auga.
Desta maneira, obtense un óptimo rango de traballo na canle, podendo reproducir desde grandes ondadas en augas superficiais en escalas de traballo próximas á realidade, ata fenómenos de ondada presentes en augas profundas evitando posibles efectos de escala.
Ademais, a canle dispón dunha plataforma regulable en altura ao longo de 10 tramos de 3m. Esta estrutura permite axustar a batimetría e o calado necesario para asegurar a correcta execución dos ensaios.
Do mesmo xeito que a anterior instalación, a Canle de Ondada dispón do seguinte equipamento que permite a construción e realización de estudos:
A canle de onda-corrente ten 25 m de lonxitude, 0.8 m de ancho e 0.6 m de altura e dispón dun sistema de xeración de ondada e outro sistema de xeración de correntes.
Dita instalación dispón dos seguintes equipamentos:
A instrumentación dispoñible é a seguinte:
Entre a instrumentación dispoñible hai 40 sensores de nivel de auga, con posibilidade de conexión ao propio sistema xerador para o rexistro en continuo de variacións de nivel. Ademais poden utilizarse 4 sensores piezorresistivos para o rexistro en continuo de presión (DRUCK), acondicionados para o sistema de adquisición de datos. O sistema conta co hardware necesario para a adquisición de 16 canles analóxicas desde as pas ao panel de control.
Tamén se dispón de 8 sensores de nivel de auga para a medida de ondada de 1.3 m de lonxitude e 3 perfiladores ADP para medida en campo e en laboratorio, con sistema de almacenamento de datos sumergible e frecuencia de traballo de 5 MHz/p>
Sistema de control activo de absorción de ondas, que permite un control total das ondas xeradas, sen afectarlle a incidencia de ondas reflectidas producidas polos elementos a ensaiar ou o propio medio do ensaio. O sistema utiliza como referencia uns sensores aloxados na parte dianteira da pa que xera a onda, para poder responder as necesidades do ensaio. é capaz de traballar tanto con ondas regulares como irregulares
Sensores para poder medir, tanto nivel de auga, como altura onda. Veñen acompañados dun módulo que realiza a fución de alimentación, adquisición e verificación de ata 8 sensores.
Sensores de última xeración de alta precisión, empregados para o control de niveis nun medio líquido. Son totalmente sumergibles en diferentes medios tales como: ríos, mares ou diferentes líquidos. Existen diferentes modelos segundo o rango de niveis no que se queira traballar.
EspecificaciónsPerfilador de correntes de alta calidade. Co, grazas ao efecto Doppler, pódense medir velocidades 3d da auga en diferentes franxas de altura nun rango de 110m. Está deseñado para reducir ao mínimo culquier tipo de interferencias á hora de realizar a medición, e mostrar dunha forma sinxela e eficaz os datos obtidos.
EspecificaciónsMedidor de velocidades 3D de alta resolución nun punto. Non necesita reVerificación. Para a medición da velocidade da auga, utiliza un pricipio físico coñecido como Efecto Doppler, segundo o cal se a fonte dun son está en movemento, en relación co receptor, a frecuencia do son recibida é diferente á emitida.
Perfilador acústico que, ademais de obter velocidades 3D en diferentes rangos de altura de auga, é capaz de proporcionar a altura de calquera tipo de onda. O seu deseño faino ideal para realizar medicións durante longos períodos de tempo e en condicións de olaje e fortes correntes.
Ecosonda deseñada para realizar recoñecementos do chan mariño, equipada cun transductor de 210Khz e un DGPS (GPS Diferencial). Cunha capacidade de traballo dunhas 30 horas, é capaz de rexistrar posición e profunfidad cunha gran precisión. é configurable para realizar correciones de medición, proporcionándolle datos das mareas.
EspecificaciónsSensores para poder medir, tanto nivel de auga, como altura onda. Veñen acompañados dun módulo que realiza a fución de alimentación, adquisición e verificación de ata 8 sensores
Tamén chamado P.I.V., calcula a velovidad segundo a posición das partículas. Ilumínaas cun feixe láser, fotografa a súa posición e volve repetir o mesmo procedemento. Coas dúas fotografías, pode calcular o espazo que percorreu no tempo entre foto e foto e por tanto a súa velovidad.
As obras de ampliación das instalacións do Porto Exterior de Punta Langosteira (A Coruña) engloban a construción dun contradique, localizado enfronte do dique principal, e que permite dotar de mellores condicións para a operatividade na dársena portuaria.
Neste proxecto realízanse os ensaios en modelo físico para a validación da variante proposta polas empresas SATO-OHL e DRAGAXES ao deseño basee do Dique Oeste do Porto Exterior de Punta Langosteira (A Coruña), para a súa presentación na correspondente licitación.
Para mellorar as condicións de abrigo do interior do Porto Exterior de Punta Langosteira, a Autoridade Portuaria da Coruña propuxo a ampliación do contradique existente. Co fin de presentar unha alternativa viable ao proceso de licitación, a empresa FCC propuxo o presente estudo cuxa finalidade era a optimización do deseño basee da Autoridade Portuaria.
O dique de Bermeo tivo ao longo da súa historia sucesivas modificacións no seu deseño e estabilidade, tanto no manto de protección como no espaldón, ocasionando a realización de diferentes actuacións de mantemento sobre o mesmo. A empresa TYPSA tras o concurso licitado polo Gobierno Vasco valorou o estado actual do dique e definido unha serie de obras de adecuación que permiten ao dique aumentar a súa vida útil.
A mariña de Port D´Aro (Xirona) tivo problemas de estabilidade do manto nos últimos anos, que se pretenden solucionar cun novo proxecto e estrutura de protección. Para iso, Enginyería Reventos deseñou unha solución para ampliar a bocana e aumentar a estabilidade do dique principal.
As estratexias de mantemento e prolongación da vida útil das estruturas portuarias son elementos necesarios dado o decisivo papel económico e social dos portos. O traballo realizado polo Grupo de Enxeñería da auga e do Medio Ambiente (GEAMA) da Universidade dá Coruña, e o Grupo de Investigación en Geotecnologías Aplicadas (GEOTECH) da Universidade de Vigo, desenvolve unha nova metodoloxía que permite definir estratexias de monitoraxe e mantemento dos diques en noiro.
Este proxecto de investigación tivo como obxectivo principal a determinación da estabilidade hidráulica de morros protexidos con mantos monocapa de cubípodos en diques en noiro.
Como parte da ampliación das instalacións do Porto Exterior de Langosteira, requírese a construción dun contradique que mellore as condicións de axitación no porto e sirva de protección á toma de auga da central de Sabón de Gas Natural-Fenosa.
Como parte do proceso de licitación da primeira fase de construción do contradique do Porto de Punta Langosteira, a empresa SATO-OHL realizou uns ensaios nas instalacións do CITEEC co obxectivo de optimizar a solución do deseño e propoñendo a utilización do cubípodo como peza de protección.
Ante a recente entrada en servizo do Porto Exterior de Punta Langosteira, en setembro de 2012, a Autoridade Portuaria da Coruña (APAC) expón unha análise completa para a caracterización do comportamento dun buque atracado no Peirao Transversal das devanditas instalacións e a identificación dos axentes forzadores que actúan sobre el.
A eficiencia dun porto pode verse determinada en gran medida polos movementos que presente un buque atracado, baixo diferentes condicións de ondada e de traballo (situación da carga, tipo de buque, etc.). Estes movementos poden chegar a certos limiares críticos e provocar interrupcións nas tarefas de carga ou descarga, ou na propia manobra de amarre.
Durante o ano 2015, o Porto Exterior de Punta Langosteira experimentou cambios substanciais na súa xeometría. A construción do novo contradique constitúe a principal modificación. Ante esta perspectiva, a Autoridade Portuaria da Coruña, a través do desenvolvemento do proxecto SmartPort A Coruña, persegue a creación dun conxunto de ferramentas que fagan máis competitivas e seguras as instalacións.
O presente estudo xorde do interese mostrado por Portos de Galicia en realizar un proxecto de investigación aplicada para a procura dun deseño óptimo de diques flotantes, que poida asegurar unha adecuada protección dos portos deportivos localizados nas diferentes rías galegas fronte a períodos de ondada de vento.
O obxectivo do presente proxecto foi a análise hidrodinámico e estrutural do conxunto de diques flotantes construído no complexo denominado Mariña Coruña (A Coruña, España).
O obxectivo deste proxecto foi coñecer as capacidades de disipación da ondada do novo modelo de dique flotante deseñado por SF Mariña. En concreto, realizáronse ensaios en modelo físico do prototipo SF1000BW, de 10 metros de ancho, cunha configuración en dúas filas de módulos paralelas separadas entre elas 70 m, cunha profundidade de 30 m.
A complexidade de todos os fenómenos hidrodinámicos e turbulentos presentes na interacción entre os diques flotantes, os seus sistemas de unión e ancoraxes, e a propia ondada fan necesario a realización de ensaios en modelo físico para determinar con total precisión o comportamento dos mesmos.
A ampliación e mellora das instalacións no Porto do Xufre (Illa de Arousa, Pontevedra), require a construción dun dique flotante de 160 m, para o abrigo fronte a ondada de vento da zona de profesionais da dársena. O deseño estrutural de dicha estrutura proposto por Portos de Galicia consiste en 8 módulos de formigón fondeados ao fondo mariño mediante elastómeros.
A utilización de pantallas como estruturas de defensa da costa foi frecuente desde hai moitos anos, buscándose na actualidade alternativas de disipación e reflexión da ondada incidente máis eficaces respecto das solucións clásicas, e con menor impacto ambiental.
O obxectivo deste proxecto foi analizar unha nova tipoloxía de pantalla fixada ao fondo como estrutura de disipación de ondada. Para o estudo analizáronse os parámetros máis importantes do funcionamento hidráulica deste tipo de obras, como a porosidad, a profundidade relativa e os pares de valores altura de onda / período.
Un dos principais problemas que poden presentar estruturas como os diques flotantes é o fallo das unións entre cada un dos módulos. O estudo do dique flotante do porto de Aguete xorde do interese mostrado por Portos de Galicia no coñecemento en detalle dos esforzos dos diques flotantes do Porto de Aguete, tanto nas liñas de fondeo como nas unións entre módulos, así como o comportamento da estrutura como conxunto.
O obxectivo do presente proxecto foi determinar a erosión máxima producida a interacción entre os alicerces e as correntes de marea no proxecto de ampliación da terminal de gas natural de Dahej, situada no Golfo de Cambay (India)
O obxectivo do presente proxecto é a caracterización detallada do proceso de mestura entre unha vertedura hiperdenso procedente dunha planta desalaldora e o medio receptor mediante modelización física. O estudo deste fenómeno é complexo e constitúe un gran reto científico na enxeñería hidráulica actual, dada a multitude de variables que interveñen: deseño do dispositivo, condicións hidrodinámicas, etc.
O principal obxectivo deste proxecto experimental, promovida por Augas de Galicia, era analizar a eficiencia de varios emisarios submarinos actualmente en operación nas rías galegas, e propoñer melloras de deseño para futuras infraestruturas de verteduras. O estudo foi realizado nun consorcio liderado pola empresa Serumano.
O obxectivo deste proxecto foi caracterizar de forma detallada as condicións hidrodinámicas en ríos con tramos meandriformes en condicións de avenida, coa finalidade de diferenciar a potencia da corrente en canle central e chairas de inundación.