Artigos en revistas científicas

2023

Autores: Vieites, T., Díaz-Freire, F. M., Rodríguez, S., Rodríguez-Llorente, C., e Valle, A.

Título: Effects of a homework implementation method (MITCA) on school engagement.

Revista: European Journal of Psychology of Education

Ano: 2023

 

Autores: Estévez, I., Vieites, T., Regueiro, B., Rodríguez-Llorente, C., e Morado, T.

Título: Cantidad y calidad del tiempo dedicado a los deberes escolares en alumnado de Educación Secundaria: un análisis de perfiles latentes.

Revista: Revista de Investigación Educativa, 41(2), 439-454

Ano: 2023

 

2022

Autores: González-Suárez, R., Trillo López, A., Díaz-Pita, L., Gómez-Pulido, A., e Guisande Couñago, A

Título: Perfiles motivacionales de los estudiantes españoles PISA 2018: caracterización emocional y diferencias en rendimiento académico.

Revista: Psychology, Society & Education14(3), 57-67

Ano: 2022

 

Autores: Piñeiro, I., López-Castro, L., González-Suárez, R., Rodríguez, S. e Valle, A.

Título: Bullying According to Gender, and Immigration Background in Spanish Students.

Revista: Psicothema, 34(4), 537-543.

Ano: 2022

 

Autores: Rodríguez, S., González-Suárez, R., Vieites, T., Piñeiro, I., e Díaz-Freire, F. M.

Título: Self-Regulation and Students Well-Being: A Systematic Review 2010–2020.

Revista: Sustainability, 14(4), 1-26.

Ano: 2022

 

Autores: Freire, C., Ferradás, M. M., Núñez, J. C., e Valle, A.

Título: La consecución del funcionamiento psicológico pleno: la dimensión de crecimiento personal.

Revista: Papeles del Psicólogo, 43(1), 63-73.

Ano: 2022

DOI: https://doi.org/10.23923/pap.psicol.2976

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Prada, L., Núñez, J. C., e Rodríguez, S.

Título: Coping profiles and their relationship with self-compassion in childhood.

Revista: Psicothema, 34(1), 41-48.

Ano: 2022

DOI: https://doi.org/10.7334/psicothema2021.269 

 

2021

Autores: Freire, C., e Ferradás, M. M.

Título: Estrategias de self-handicapping y pesimismo defensivo: análisis de su prevalencia en entornos universitarios y diferencias de género.

Revista: EDUCA. Revista Internacional Para La Calidad Educativa2(1), 30–45.

Ano: 2021

Recuperado de: https://revistaeduca.org/index.php/educa/article/view/14 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Regueiro, B., Vieites, T., e Rodríguez-Llorente, C.

Título: Autoestima, metas de logro y estrategias de autoprotección: Un enfoque centrado en la persona.

Revista: Revista Portuguesa de Educação, 34(1), 264-284.

Ano: 2021

DOI: http://dx.doi.org/10.21814/rpe.20886 

 

Autores: Valle, A., Rodríguez-Prado, P., Regueiro, B., Estévez, I., Piñeiro, I., e Rodríguez, S.

Título: Un estudio comparativo de los deberes escolares en el alumnado extranjero y no extranjero.

Revista: Estudios pedagógicos (Valdivia), 47(2), 53-78.

Ano: 2021

DOI: http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052021000200053 

 

Autores: Rodríguez, S., Valle, A., Piñeiro, I., Vieites, T., Diaz- Freire, F., e González- Suárez. R.

Título: COVID-19 lockdown: Key factors in citizens' well-being.

Revista: Frontiers in Psychology, 12:666891.

Ano: 2021

DOI: http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2021.666891 

 

Autores: Rodríguez, S., Estévez, I., Piñeiro, I., Valle, A., Vieites, T., e Regueiro, B.

Título: Perceived competence and intrinsic motivation in mathematics: exploring latent profiles.

Revista: Sustainability, 13(16), 8707.

Ano: 2021

DOI: https://doi.org/10.3390/su13168707 

 

Autores: Estévez, I., Piñeiro, I., Rodríguez-Llorente, C., González- Suárez, R., e Valle, A.

Título: School engagement, academic achievement and self-regulated learning: A person-centered approach in Primary Education.

Revista: Sustainability, 13(6), 3011.

Ano: 2021

DOI: https://doi.org/10.3390/su13063011 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., e González-Rico, P.

Título: Flexibilidad en el afrontamiento del estrés y fortalezas personales en estudiantes universitarios.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 14(1).

Ano: 2021

DOI: https://doi.org/10.32457/ejep.v14i1.1400

 

Autores: Freire, C., Ferradás,M. M., e Suárez-Fernández, M.

Título: Diferencias en ansiedad ante los exámenes en función de los niveles de autoestima en estudiantes de Educación Primaria.

Revista: European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, 9(1).

Ano: 2021

DOI: https://doi.org/10.32457/ejpad.v9i1.1404 

 

2020

Autores: Martins, L.,  Regueiro, B., Vieites, T., Rodríguez-Llorente, C., e Roldán-Prego, L.

Título: Comportamiento materno percibido y orientación a metas de los hijos/as.

Revista: Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 18(52), 523-548.

Ano: 2020

DOI: http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v18i52.3315 

 

Autores: Rodríguez, S., Valle,A, Piñeiro, I., Rodríguez-Llorente, C., Guerrero, E., e Martins, L.

Título: Sociodemographic characteristics and stress of people confined by COVID-19.

Revista: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 10(4), 1095-1105.

Ano: 2020

DOI: http://dx.doi.org/10.3390/ejihpe10040077 

 

Autores: Seijo, S., Freire, C., e Ferradás, M. M. 

Título: Tipos de motivación en relación a la ansiedad ante los exámenes en el alumnado de educación primaria.

Revista: Publicaciones, 50(1), 265-274.

Ano: 2020

DOI: http://dx.doi.org/10.30827/publicaciones.v50i1.14101 

 

Autores: Freire, C., e Ferradás, M. M.

Título: Afrontamiento del estrés académico y autoeficacia en estudiantes universitarios: un enfoque basado en perfiles.

Revista: International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(1), 133-142. 

Ano: 2020

DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2020.n1.v1.1769 

 

Autores: Ferradás, M. M., e Freire, C.

Título: Relaciones positivas con otras personas y autoeficacia en estudiantes universitarios.

Revista: International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(1), 371-378.

Ano: 2020

DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2020.n1.v1.1794 

 

Autores: Rodríguez, S., Valle, A., Martins, L., Guerrero, E., Regueiro, B., e Estévez, I.

Título: Performance and well-being of native and inmigran students. Comparative analysis based on PISA 2018.

Revista: Journal of Adolescence, 85(6), 96-105.

Ano: 2020

DOI: https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2020.10.001

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Núñez, J. C., e Regueiro, B.

Título: The relationship between self-esteem and achievement goals in university students: The mediatong and moderating role of defensive pessimism.

Revista: Sustainability, 12(18), 7531. 

Ano: 2020

DOI: https://doi.org/10.3390/su12187531

 

Autores: Regueiro, B., Martínez, R., Estévez, I., Piñeiro, I., Rodríguez, S., e Ferradás, M. M.

Título: Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico.

Revista: Psicologia Escolar e Educacional, 24, 1-7.

Ano: 2020

DOI: http://dx.doi.org/10.1590/2175-35392020192474 

 

Autores: Piñeiro, I., Ullauri, M., Rodríguez, S., Regueiro, B., e Estévez, I.

Título: Predictive variables of sexual inactivity in the elderly.

Revista: Anales de Psicología, 36(3), 512-520. 

Ano: 2020

DOI: https://doi.org/10.6018/analesps.381951

 

Autores: Rodríguez, S., Piñeiro, I., Regueiro, B., e Estévez, I.

Título: Motivación intrínseca y utilidad percibida como predictores del compromiso del estudiante con los deberes escolares.

Revista: Psicodidáctica, 25(2), 93-99. 

Ano: 2020

DOI: https://doi.org/10.1016/j.psicod.2019.11.001

 

Autores: Freire, C., Ferradás, M. M., Regueiro, B., Rodríguez, S., Valle, A., e Núñez, J. C.

Título: Coping strategies and self-efficacy in university students: a person-centered approach.

Revista: Frontiers in Psychology, 11:841.

Autores: Rodríguez, S., Regueiro, B., Piñeiro, I., Valle, A., Sánchez, B., Vieites, T., e Rodríguez-Llorente. C.

Título: Success in mathematics and academic well-being in primary-school students.

Revista: Sustainability, 12(9), 3796.

Ano: 2020

DOI: https://doi.org/10.3390/su12093796

 

Autores: Teles, R., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I., e Regueiro, B.

Título: Perceived stress and indicators of burnout in teachers at Portuguese Higher Education Institutions (HEI).

Revista: International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(9), 3248.

Ano: 2020

DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17093248

 

Autores: Rodríguez, S., Regueiro, B., Piñeiro, I., Estévez, I., e Valle, A.

Título: Gender differences in mathematics motivation: Differential effects on performance in Primary education.

Revista: Frontiers in Psychology, 10:3050. 

Ano: 2020

DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.03050

 

2019

Autores: Roldán-Prego, L., Rodríguez-Llorente, C., e Vieites, T.

Título: El papel de la repetición y el rendimiento académico en el abandono escolar temprano.

Revista: International Journal of Developmental and Educational Psychology Revista INFAD de Psicología, 1(2), 83-92.

Ano: 2019

DOI: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n2.v1.1674 

 

Autores: Valle, A., Piñeiro, I., Rodríguez, S., Regueiro, B., Freire, C., e Rosário, P.

Título: Time spent and time management on homework in elementary school students: A person-centered approach.

Revista: Psicothema, 31(4), 422-428. 

Ano: 2019

DOI: https://doi.org/10.7334/psicothema2019.191 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., García-Bértoa, A., Núñez, J. C., e Rodríguez, S.

Título: Teacher profiles of psychological capital and their relationship with burnout.

Revista: Sustainability, 11(18), 5096.

Ano: 2019

DOI: https://doi.org/10.3390/su11185096 

 

Autores: Piñeiro, I., Estévez, I., Freire, C., de Caso, A., Souto, A., e Sanmamed, M.

Título: The role of prior achievement as an antecedent to student homework engagement.

Revista: Frontiers in Psychology, 10:140.

Ano: 2019

DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00140 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Núñez, J. C., e Regueiro, B.

Título: Associations between profiles of self-esteem and achievement goals anf the protection of self-worth in university students.

Revista: International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(12): 2218.

Ano: 2019

DOI: https://dx.doi.org/10.3390%2Fijerph16122218 

 

Autores: Rodríguez, S., Núñez, J. C., Valle, A., Freire, C., Ferradás, M. M., Rodríguez, S., e Rodríguez-Llorente, C.

Título: Relationship between students prior academic achievement and homework behavioral engagement: The mediating/moderating role of learning motivation.

Revista: Frontiers in Psychology, 10:1047. 

Ano: 2019

DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01047 

 

Autores: Suárez, N., Regueiro, B., Estévez, I., Ferradás, M. M., Guisande, M. A., e Rodríguez, S.

Título: Individual precursors of student homework behavioral engagement: The role of intrinsic motivation, perceived homework utility and homework attitude.

Revista: Frontiers in Psychology, 10:941.

Ano: 2019

DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00941 

 

Autores: Freire, C., Ferradás, M. M., Núñez, J. C., Valle, A., e Vallejo, G.

Título: Eudaimonic well-being and coping with stress in university students: The mediating/moderating role of self-efficacy.

Revista: International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(1), 48.

Ano: 2019

DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph16010048 

 

Autores: Cerezo, R., Fernández, E., Amieiro, N., Valle, A., Rosário, P., e Núñez, J. C.

Título: Mediating role of self-efficacy and usefulness between self-regulated learning strategy knowledge and its use.

Revista: Revista de Psicodidáctica, 24(1), 1-8.

Ano: 2019

DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.psicoe.2018.09.001 

 

Autores: Núñez, J. C., Regueiro, B., Suárez, N., Piñeiro, I., Rodicio, M. L., e Valle, A.

Título: Student perception of teacher and parent involvement in homework and student engagement: The mediating role of motivation.

Revista: Frontiers in Psychology, 10:1384.

Ano: 2019

DOI: https://dx.doi.org/10.3389%2Ffpsyg.2019.01384 

 

Autores: Rodríguez-Pereiro, S., Regueiro, B., Rodríguez, S., Piñeiro, I., e Valle, A.

Título: Rendimiento previo e implicación en los deberes escolares de los estudiantes en los últimos cursos de Educación Primaria.

Revista: Psicología Educativa, 25(2), 109-116.

Ano: 2019

DOI: http://dx.doi.org/10.5093/psed2019a2 

 

2018

Autores: Regueiro, B., Núñez, J. C., Valle, A., Piñeiro, I., Rodríguez, S., e Rosário, P.

Título: Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement.

Revista: International Journal of Psychology, 53(6), 449-457.

Ano: 2018

DOI: https://doi.org/10.1002/ijop.12399 

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Rodríguez, S., e Piñeiro, I.

Título: Deberes escolares y rendimiento académico: el papel de variables personales, familiares y contextuales.

Revista: OGE Organización y gestión educativa. Revista del fórum europeo de administradores de la educación, 26(1), 29-33.

Ano: 2018

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Rodríguez, S., e Piñeiro, I.

Título: Perfiles de self-handicapping y autoestima y su relación con las metas de logro.

Revista: Anales de Psicología, 34(3), 545-554. 

Ano: 2018

DOI: https://doi.org/10.6018/analesps.34.3.319781 

 

Autores: Regueiro, B., Suárez, N., Estévez, I., Rodríguez, S., Piñeiro, I., e Valle, A.

Título: Deberes escolares y rendimiento académico: un estudio comparativo en el alumnado inmigrante y nativo.

Revista: Revista de Psicología y Educación, 13(2), 92-98. 

Ano: 2018

DOI: http://dx.doi.org/10.23923/rpye2018.01.160 

 

Autores: Freire, C., Ferradás, M. M., Núñez, J. C., e Valle, A.

Título: Coping flexibility and eudaimonic well-being in university students.

Revista: Scandinavian Journal of Psychology, 59(4), 433-442. 

Ano: 2018

DOI: https://doi.org/10.1111/sjop.12458 

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Núñez, J. C., Piñeiro, I., Rodríguez, S., e Rosário, P.

Título: Niveles de rendimiento académico e implicación en los deberes escolares en estudiantes españoles de Educación Secundaria.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 11(1), 19-31. 

Ano: 2018

DOI: https://doi.org/10.30552/ejep.v11i1.183  

 

Autores: Rosário, P., Núñez, J. C., Vallejo, G., Nunes, T., Cunha, J., Fuentes, S., e Valle, A.

Título: Homework purposes, homework behaviors, and academoc achievement: Examining the mediating role of students' perceived homework quality.

Revista: Contemporary Educational Psychology, 53, 168-180.

Ano: 2018

DOI: https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.04.001 

 

Autores: Rodríguez, S., Piñeiro, I., Regueiro, B., Estévez, I., Valle, A., e Núñez, J. C.

Título: Bienestar emocional de los estudiantes universitarios: el papel de la orientación a metas y las percepciones de control.

Revista: Publicaciones, 48(1), 173-181.

Ano: 2018

DOI: https://doi.org/10.30827/publicaciones.v48i1.7324 

 

Autores: Estévez, I., Regueiro, B., Rodríguez, S., Piñeiro, I., Souto, A., e González-Sanmamed, M.

Título: Why students of secondary education complete more homework?

Revista: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 8(1), 15-21. 

Ano: 2018

DOI: http://dx.doi.org/10.30552/ejihpe.v8i1.222 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Regueiro, B., e Valle, A.

Título: Defensive pessimsim, self-esteem, and achievement goals: A person-centered approach.

Revista: Psicothema, 30(1):53-58.

Ano: 2018

DOI: https://doi.org/10.7334/psicothema2017.199 

 

2017

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Suárez, N., Núñez, J. C., Rosário, P., e Pan, I.

Título: Rendimiento académico, enfoques de trabajo e implicación en los deberes escolares.

Revista: Magis, Revista Internacional De Investigación En Educación10(20), 123-142.

Ano: 2017

DOI: http://dx.doi.org/10.11144/Javeriana.m10-20.raet 

 

Autores: Regueiro, B., Valle, A., Núñez, J. C., Rosário, P., Rodríguez, S., e Suárez, N.

Título: Cambios en la implicación en los deberes escolares a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria.

Revista: Cultura y Educación, 29(2), 254-278. 

Ano: 2017

DOI: http://dx.doi.org/10.1080/11356405.2017.1306988 

 

Autores: Rodríguez, S., Piñeiro, I., Gómez-Taibo, M. L., Regueiro, B., Estévez, I., e Valle, A.

Título: An explanatory model of maths achievement: Perceived parental involvement and academic motivation.

Revista: Psicothema, 29(2), 184-190. 

Ano: 2017

DOI: https://doi.org/10.7334/psicothema2017.32 

 

Autores: Freire, C., Ferradás, M. M., Núñez, J. C., e Valle, A.

Título: Estructura factorial de las Escalas de Bienestar Psicológico de Ryff en estudiantes universitarios.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 10(1), 1–8.

Ano: 2017

DOI: https://doi.org/10.1016/j.ejeps.2016.10.001

 

2016

Autores: Regueiro, B., Núñez, J. C., Valle, A., Piñeiro, I., Rodríguez, S., e Rosário, P.

Título: Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement.

Revista: International Journal of Psychology, 53(6), 449-457.

Ano: 2016

DOI: http://dx.doi.org/10.1002/ijop.12399 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Núñez, J. C., Piñeiro, I., e Rosário, P.

Título: Motivational profiles in university students. Its relationship with self-handicapping and defensive pessimism. strategies

Revista: Learning and Individual Differences, 56, 128-135.

Ano: 2016

DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.lindif.2016.10.018 

 

Autores: Freire, C., Ferradás, M. M., Valle, A., Núñez, J. C., e Vallejo, G.

Título: Profiles of psychological well-being and coping strategies among university students.

Revista: Frontiers in Psychology, 7:1554.

Ano: 2016

DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.01554 

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Epstein, J. L., Piñeiro, I., Díaz, S. M., e Valle, A.

Título: Homework involvement and academic achievement of native and inmigrant students.

Revista: Frontiers in Psychology, 7:1517.

Ano: 2016

DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.01517 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., e Núñez, J. C.

Título: Self-protection profiles of worth and academic goals in university students.

Revista: European Journal of Psychology of Education, 32, 669-686.

Ano: 2016

DOI: https://doi.org/10.1007/s10212-016-0318-5 

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Núñez, J. C., Suárez, N., Freire, C., e Ferradás, M. M.

Título: Percepción de la implicación parental en los deberes escolares y rendimiento académico en estudiantes de Secundaria.

Revista: Revista Española de Pedagogía, (265), 279-296.

Ano: 2016

Dispoñible en: https://revistadepedagogia.org/wp-content/uploads/2016/12/percepcion_implicacion.pdf 

 

Autores: Regueiro, B.

Título: Os deberes escolares son beneficiosos para o rendemento académico?

Revista: Eduga Revista Galega do Ensino, 71.

Ano: 2016

Dispoñible en:

http://www.edu.xunta.es/eduga/1068/investigacion/os-deberes-escolares-son-beneficiosos-para-o-rendemento-academico

 

Autores: Estévez, I., Rodríguez, S., Valle, A., Regueiro, B., e Piñeiro, I.

Título: Incidencia de las metas académicas del alumnado de secundaria en su gestión motivacional.

Revista: Aula Abierta, 44, 83-90. 

Ano: 2016

doi: https://doi.org/10.1016/j.aula.2016.03.001 

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Piñeiro, I., Sánchez, B., Freire, C., e Ferradás, M. M.

Título: Actitudes hacia las matemáticas en estudiantes de Educación Primaria: diferencias en función del curso y del género.

Revista: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 6(2), 119-132.

Ano: 2016

DOI: https://doi.org/10.30552/ejihpe.v6i2.161 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Valle, A., e Núñez, J. C.

Título: Academic goals and self-handicapping strategies in university students.

Revista: The Spanish Journal of Psychology, 19, 1-9. 

Ano: 2016

DOI: https://doi.org/10.1017/sjp.2016.25 

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Núñez, J. C., Rodríguez, S., Piñeiro, I., e Rosário, P.

Título: Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in Elementary School.

Revista: Frontiers in Psychology, 7:463. 

Ano: 2016

DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00463 

 

Autores: Ferradás, M. M., Freire, C., Valle, A., Núñez, J. C., Regueiro, B., e Vallejo, G.

Título: The relationship between self-esteem and self-worth protection strategies in university students.

Revista: Personality and Individual Differences, 88(6), 236-241.

Ano: 2016

DOI: https://doi.org/10.1016/j.paid.2015.09.029

 

2015

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Rodríguez, S., Piñeiro, I., Ferradás, M. M., e Freire, C.

Título: ¿Es diferente la implicación en los deberes escolares según el rendimiento académico de los estudiantes?

Revista: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 2(2), 12-17.

Ano: 2015

DOI: http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2015.2.2.1344 

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Estévez, I., Piñeiro, I., Rodríguez, S., e Freire, C.

Título: Implicación y motivación hacia los deberes escolares en los estudiantes de Primaria según el rendimiento académico y el curso.

Revista: European Journal of Education in Health, Psychology and Education, 5(3), 345-355.

Ano: 2015

DOI: http://dx.doi.org/10.1989/ejihpe.v5i3.137 

 

Autores: Regueiro, B., Rodríguez, S., Piñeiro, I., Estévez, I., Ferradás, M. M., e Suárez, N.

Título: Diferencias en la percepción de la implicación familiar en los deberes escolares en función del nivel de motivación de los estudiantes.

Revista: European Journal of Education in Health, Psychology and Education, 5(3), 

Ano: 2015

DOI: http://dx.doi.org/10.1989/ejihpe.v5i3.134 

 

Autores: Álvarez, A., Suárez, N., Tuero, E., Núñez, J. C., Valle, A., e Regueiro, B.

Título: Implicación familiar, autoconcepto del adolescente y rendimiento académico.

Revista: European Journal of Education in Health, Psychology and Education, 5(3), 293-311.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.30552/ejihpe.v5i3.133

 

Autores: Valle, A., Pan, I., Regueiro, B., Suárez, N., Tuero, E., e Nunes, A. R.

Título: Predicting approach to homework in Primary school students.

Revista: Psicothema, 27(4), 334-340.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.7334/psicothema2015.118 

 

Autores: Valle, A., Pan, I., Núñez, J. C., Rodríguez, S., Rosário, P., e Regueiro, B.

Título: Multiple goals and homework involvement in elementary school students.

Revista: The Spanish Journal of Psychology, 18, 1-11.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1017/sjp.2015.88

 

Autores: Núñez, J. C., Suárez, N., Rosário, P., Vallejo, G., Valle, A., e Epstein, J. L.

Título: Relationships between perceived parental involvement in homework, student homework behaviors, and academic achievement: differences among elementary, junior high, and high school students.

Revista: Metacognition and Learning, 10(3), 375-406.   

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1007/s11409-015-9135-5

 

Autores: Núñez, J. C., Suárez, N., Cerezo, R., González-Pienda, J. A., Rosário, P., Mourão, R., e Valle, A.

Título: Homework and academic achievement across Spanish compulsory education.

Revista: Educational Psychology, 35(6), 726-746.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1080/01443410.2013.817537

 

Autores: Valle, A., Regueiro, B., Rodríguez, S., Piñeiro, I., Freire, C., Ferradás, M. M., e Suárez, N.

Título: Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 8(1), 1-8.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1016/j.ejeps.2015.10.001

 

Autores: Valle, A., Núñez, J. C., Cabanach, R. G., Rodríguez, S., Rosário, P., e Inglés, C.

Título: Motivational profiles as a combination of academic goals in higher education.

Revista: Educational Psychology, 35(5), 634-650.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1080/01443410.2013.819072

 

Autores: Núñez, J. C., Suárez, N., Rosário, P., Vallejo, G., Cerezo, R., e Valle, A.

Título: Teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement.

Revista: The Journal of Educational Research, 108(3), 204-216,

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1080/00220671.2013.878298

 

Autores: Inglés, C. J., Martínez-Monteagudo, M. C., García-Fernández, J. M., Valle, A., Núñez, J. C., Delgado, B., e Torregrosa, M.S .

Título: Motivational profiles Spanish students of Compulsory Secondary Education: Differential analysis of academic self-attributions.

Revista: Anales de Psicología, 31(2) 579-588.

Ano: 2015

DOI: http://dx.doi.org/10.6018/analesps.31.2.173281 

 

Autores: Valle, A., Pan, I., Núñez, J. C., Rosário, P., Rodríguez, S., e Regueiro, B.

Título: Deberes escolares y rendimiento académico en Educación Primaria.

Revista: Anales de Psicología, 31(2), 562-569.

Ano: 2015

DOI: https://dx.doi.org/10.6018/analesps.31.2.171131 

 

Autores: Inglés, C. J., Martínez-Monteagudo, M. C., García-Fernández, J. M., Valle, A., e Castejón, J. L.

Título: Perfiles de orientaciones de metas y autoconcepto de estudiantes de Educación Secundaria.

Revista: Revista de Psicodidáctica, 20(1), 99-116.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1387/RevPsicodidact.1023 

 

Autores: Regueiro, B., Suárez, N., Valle, A., Núñez, J. C., e Rosário, P.

Título: La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria.

Revista: Revista de Psicodidáctica, 20(1), 47-63.

Ano: 2015

DOI: https://doi.org/10.1387/REVPSICODIDACT.12641 

 

2014

Autores: Cabanach, R. G., Souto, A., Freire, C., e Ferradás, M. M.

Título: Relaciones entre autoestima y estresores percibidos en estudiantes universitarios.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 7(1), 41-55.

Ano: 2014

DOI: https://doi.org/10.30552/ejep.v7i1.100

 

Autores: Regueiro, B., Suárez, N., Rodríguez, S., e Piñeiro, I.

Título: Variables que predicen la implicación de los estudiantes en las tareas para casa en Educación Secundaria.

Revista: Revista de Psicología y Educación, 9(2), 45-55.

Ano: 2014

Dispoñible en: http://www.revistadepsicologiayeducacion.es/pdf/111.pdf 

 

Autores: Suárez, N., Regueiro, B., Tuero, E., Cerezo, R., e Rodríguez, C.

Título: La implicación familiar en el ámbito educativo como herramienta para trabajar el éxito académico.

Revista: Revista de Psicología y Educación, 9(2), 83-93.

Ano: 2014

Dispoñible en: http://www.revistadepsicologiayeducacion.es/pdf/114.pdf 

 

Autores: Rodríguez, S., Regueiro, B., Blas, R., Valle, A., Piñeiro, I., e Cerezo, R.

Título: Teacher self-efficacy and its relationship with students´ affective and motivational variables in higher education.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 7(2), 107-120.

Ano: 2014

Dispoñible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=129332645005 

 

Autores: Rodríguez, S., Piñeiro, I., Regueiro, B., Gayo, E., e Valle, A.

Título: Metas académicas, estrategias de aprendizaje y rendimiento académico en Educación Secundaria.

Revista: Magister, 26, 1-9.

Ano: 2014

DOI: https://doi.org/10.1016/S0212-6796(14)70012-X

 

Autores: Rosário, P., Núñez, J. C., Vallejo, G., Paiva, O., Valle, A., Fuentes, S., e Pinto, R.

Título: Are teachers’ approaches to teaching responsive to individual student variation? A two level structural equation model.

Revista: European Journal of Psychology of Education, 29(4), 577-601.

Ano: 2014

DOI: https://doi.org/10.1007/s10212-014-0214-9

 

Autores: Núñez, J. C., Rosário, P., Vallejo, G., Tuero, E., e Valle, A.

Título: Variables del estudiante, del profesor y del contexto en la predicción del rendimiento académico en Biología: Análisis desde una perspectiva multinivel.

Revista: Revista de Psicodidáctica, 19(1), 145-172.

Ano: 2014

Dipoñible en: https://core.ac.uk/download/pdf/71865117.pdf 

 

2013

Autores: Cabanach, R. G., Fariña, F., Freire, C., González, P., e Ferradás, M. M.

Título: Diferencias en el afrontamiento del estrés en estudiantes universitarios hombres y mujeres.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 6(1), 19-32.

Ano: 2013

Dispoñible en: https://www.redalyc.org/pdf/1293/129327497002.pdf 

 

Autores: Rosário, P., Núñez, J. C., Valle, A., González-Pienda, J. A., e Lourenço, A.

Título: Grade level, study time, grade retention and their effects on motivation, self-regulated learning strategies and mathematics achievement: A structural equation model.

Revista: European Journal of Psychology of Education, 28(4), 1311-1331.

Ano: 2013

DOI: https://doi.org/10.1007/s10212-012-0167-9

 

Autores: Pan, I., Regueiro, B., Ponte, B., Rodríguez, S., Piñeiro, I., e Valle, A.

Título: Motivación, implicación en los deberes escolares y rendimiento académico.

Revista: Aula Abierta, 41(3), 13-22.

Ano: 2013

Dispoñible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4401103 

 

Autores: Rosário, P., Núñez, J. C., Ferrando, P. J., Paiva, M. O., Lourenço, A., Cerezo, R., e Valle, A.

Título: The relationship between approaches to teaching and approaches to studying: A two-level structural equation model for biology achievement in high school.

Revista: Metacognition and Learning, 8(1), 47-77.

Ano: 2013

DOI: https://doi.org/10.1007/s11409-013-9095-6

 

Autores: Rosário, P., Núñez, J.C., Valle, A., Paiva, O. e Polydoro, S.

Título: Enfoques de enseñanza en Bachillerato en función de variables contextuales y del docente.

Revista: Revista de Psicodidáctica, 18(1), 25-46.

Ano: 2013

Dispoñible en: https://ojs.ehu.eus/index.php/psicodidactica/article/view/6215 

 

2012

Autores: Torregrosa, M. S., Inglés, C. J., García-Fernández, J. M., Valle, A., e Núñez, J. C.

Título: Relaciones entre conducta agresiva y metas académicas: Estudio con una muestra de estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria.

Revista: Universitas Psychologica, 11(4), 1303-1315.

Ano: 2012

Dispoñible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=64725418024

 

Autores: Rosário, P., Lourenço, A., Paiva, O., Rodrigues, A., Valle, A., e Tuero-Herrero, E.

Título: Predicción del rendimiento académico en matemáticas: efecto de variables personales, socioeducativas y del contexto escolar.

Revista: Psicothema, 24(2), 289-295.

Ano: 2012

Dispoñible en: https://digibuo.uniovi.es/dspace/bitstream/handle/10651/23899/Psicothema.2012.24.2.289-95.pdf?sequence=1 

 

Autores: Inglés, C. J., Torregrosa, M. S., Hidalgo, M. D., Núñez, J. C., Castejón, J. L., García-Fernández, J. M., e Valle, A.

Título: Validity evidence based on internal structure of scores on the Spanish version of the Self-Description Questionnaire-II.

Revista: The Spanish Journal of Psychology, 15(1), 388-398.

Ano: 2012

DOI: https://doi.org/10.5209/rev_sjop.2012.v15.n1.37345 

 

Autores: Cabanach, R. G., Valle, A., Freire, C., e Ferradás, M. M.

Título: Relaciones entre la autoeficacia percibida y el bienestar psicológico en estudiantes universitarios.

Revista: Revista Mexicana de Psicología, 29(1), 40-48.

Ano: 2012

Dispoñible en: https://www.redalyc.org/pdf/2430/243030189004.pdf 

 

Autores: Rosário, P., Lourenço, A., Paiva, M. O., Núñez, J. C., González-Pienda, J. A., e Valle, A.

Título: Autoeficacia y utilidad percibida como condiciones necesarias para un aprendizaje académico autorregulado.

Revista: Anales de Psicología, 28(1), 37-44.

Ano: 2012

Dispoñible en: https://www.redalyc.org/pdf/167/16723161005.pdf 

 

2011

Autores: Cabanach, R. G., Souto, A., Fernández-Cervantes, R., e Freire, C.

Título: Regulación emocional y burnout académico en estudiantes universitarios de Fisioterapia.

Revista: Revista de Investigación en Educación, 9(2), 7-18.

Ano: 2011

Dispoñible en: https://reined.webs.uvigo.es/index.php/reined/article/view/111

 

Autores: Núñez, J. C., González-Pienda, J. A., Rodríguez, C., Valle, A., Cabanach, R. G., e Rosário, P.

Título: Multiple goals perspective in adolescent students with learning difficulties.

Revista: Learning Disability Quarterly, 34(4), 273-286.

Ano: 2011

DOIi: https://doi.org/10.1177/0731948711421763

 

Autores: Inglés, C. J., Martínez-González, A. E., Valle, A., García-Fernández, J. M., e Ruiz-Esteban, C.

Título: Conducta prosocial y motivación académica en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria.

Revista: Universitas Psychologica, 10(2), 451-465.

Ano: 2011

DOI: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=64722451011&idp=1&cid=369281 

 

Autores: Núñez, J. C., Cerezo, R., González-Pienda, J. A., Rosário, P., Valle, A., Fernández, E., e Suárez, N.

Título: Implementation of training programs in self-regulated learning strategies in Moodle format: Results of a experience in higher education.

Revista: Psicothema, 23(2), 274-281.

Ano: 2011

Dispoñible en: http://www.psicothema.com/psicothema.asp?id=3882 

 

Autores: Inglés, C. J., P., Marzo, J. C., Castejón, J. L., Núñez, J. C., Valle, A., García-Fernández, J. M., e Delgado, B.

Título: Factorial invariance and latent mean differences of scores on the achievement goal tendencies questionnaire across gender and age in a sample of Spanish students.

Revista: Learning and Individual Differences, 21(1), 138-143.

Ano: 2011

DOI: https://doi.org/10.1016/j.lindif.2010.10.008

 

2010

Autores: Cabanach, R. G., Fernández-Cervantes, R., González-Doniz, L., e Freire, C.

Título: Estresores académicos percibidos por estudiantes universitarios de ciencias de la salud.

Revista: Fisioterapia, 32(4), 151-158.

Ano: 2010

DOI: https://doi.org/10.1016/j.ft.2010.01.005 

 

Autores: Rosário, P., Núñez, J. C., González-Pienda, J. A., Valle, A., Trigo, L., e Guimarães, C.

Título: Enhancing self-regulation and approaches to learning in first-year college students: A narrative-based program assessed in the Iberian Peninsula.

Revista: European Journal of Psychology of Education, 25(4), 411-428.

Ano: 2010

DOI: https://doi.org/10.1007/s10212-010-0020-y 

 

Autores: Valle, A., Rodríguez, S., Núñez, J. C., Cabanach, R. G., González-Pienda, J. A., e Rosário, P.

Título: Motivación y aprendizaje autorregulado.

Revista: Revista Interamericana de Psicología, 44(1), 86-97.

Ano: 2010

Dispoñible en: https://www.redalyc.org/pdf/284/28420640010.pdf 

 

Autores: Cabanach, R. G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I., e González, P.

Título: Las creencias motivacionales como factor protector del estrés en estudiantes universitarios.

Revista: European Journal of Education and Psychology, 3(1), 75-87.

Ano: 2010

DOI: https://doi.org/10.30552/ejep.v3i1.49

 

Autores: Cerezo, R., Núñez, J. C., Rosário, P., Valle, A., Rodríguez, S., e Bernardo, A.

Título: New media for the promotion of self-regulated learning in higher education.

Revista: Psicothema, 22(2), 306-315.

Ano: 2010

Dispoñible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20423637/ 

 

Autores: Cabanach, R. G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I., e Freire, C.

Título: Escala de Afrontamiento del Estrés Académico (A-CEA).

Revista: Revista Iberoamericana de Psicología y Salud, 1(1), 51-64.

Ano: 2010

Dispoñible en: https://www.redalyc.org/pdf/2451/245116411005.pdf 

 

Autores: Valle, A., Núñez, J. C., Rodríguez, S., Cabanach, R. G., González-Pienda, J. A., e Rosário, P.

Título: Perfiles motivacionales y diferencias en variables afectivas, motivacionales y de logro.

Revista: Universitas Psychologica, 9(1), 109-121.

Ano: 2010

DOI: https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy9-1.pmdv 

 

Autores: Delgado, B., Inglés, C. J., García-Fernández, J. M., Castejón, J. L., e Valle, A.

Título: Diferencias de género y curso en metas académicas en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria.

Revista: Revista Española de Pedagogía, 245(68), 67-83.

Ano: 2010

Dispoñible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3099334