Cathryn Teasley

Profesora Interina de Substitución

Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Faculdade de Ciencias da Educación

Universidade da Coruña

Campus de Elviña, s/n

15071  A Coruña  

España (Spain)

Correo-e:  cathryn@udc.es

Tel:  981 167000, ext. 4659

   

Brief Biography (Return to Galizan)

 

Cathryn Teasley is native to the San Francisco Bay Area of California, but has been living in A Coruña (Galiza) since 1991. She is Substitute Assistant Professor of Curriculum, Instruction and School Organization at the University of A Coruña. Her research is focused on the pursuit of cross-cultural justice through ethnography, critical pedagogy, anti-bias teacher education, and peace education, all of which are reflected in her research work on the recent incorporation of Roma/Gypsy students into secondary-level schooling in Spain. Cathryn Teasley has recently co-edited, with Cameron McCarthy, the volume Transnational Perspectives on Culture, Policy and Education: Redirecting Cultural Studies in Neoliberal Times (Peter Lang, 2008), and is contributing author to works such as Globalizing Cultural Studies: Ethnographic Interventions in Theory, Method, and Policy (Peter Lang, 2007), and the two-volume book Volver a pensar la educación (Morata, 1995), on critical issues in education across the globe.

 

 

 

Materias impartidas

  • Modelos de Educación para a Paz e o Desenvolvemento (Diplomatura en Educación Social)
  • Administración e Supervisión de Centros (Licenciatura en Psicopedagoxía)
  • Dirección de Centros Educativos (Titulacións de Mestre)
  • Bases Didácticas da Intervención Logopédica (Diplomatura en Logopedia)
  • Orientación e Atención ao Alumnado (Curso de Aptitude Pedagóxica)
  • Practicum II (Titulacións de Mestre: Educación Primaria / Audición e Linguaxe)
  • Deseño, Desenvolvemento e Innovación do Currículo (Lic. en Psicopedagoxía)
  • Organización e Avaliación das Institucións Educativas (Grao en Educación Infantil)
  • Organización do Centro Escolar (Licenciatura en Psicopedagoxía)
  • Practicum I (Titulacións de Mestre)
   

Proxectos de investigación 


Referencia: EDU2008-04858/EDUC (Ministerio de Educación)
Título: “La enseñanza y el aprendizaje de la diversidad en la ESO mediante libros de texto”
Investigador principal: Jurjo Torres Santomé
Duración: 3 anos (2008-2009, 2009-2010, 2010-2011)

Liñas de investigación

  • Formación crítica do profesorado

  • Xustiza intercultural a través da educación

  • Pedagoxía Crítica

  • Estudos Culturais

  • Educación para a Paz

   

 

Algunhas publicacións  (Última actualización: 2 de Outubro de 2010)

 

 

Teasley, C. (2011, en prensa): Aprendizagems pós-coloniais em tempos neoliberais. Boletim da Academia Galega da Língua Portuguesa, No. 4.

 

DePalma, R. e Teasley, C. (2010, por publicar): Constructing Spanish: Discourses of language hegemony in Spain.

 

Teasley, C. (2010): Os 'outros' de sempre: xitanidade, cidadanía e educación. Eduga: Revista Galego do Ensino, No. 59: http://www.edu.xunta.es/eduga/ .

 

Teasley, C. (2009). Postcolonial learning in neocolonial times. The International Journal of Learning, Vol. 16, No. 6, pp. 91-100.

 

McCarthy, C., Rezai-Rashti, G. e Teasley, C. (2009, Xaneiro): Race, diversity, and curriculum in the era of globalization. Curriculum Inquiry, Vol. 39, Nº 1, pp. 75-96. (Recensión dunha sección do libro: The Sage handbook of curriculum and instruction, dirixido por F.M. Connelly e publicado por Sage, Londres): http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/121644370/PDFSTART .

 

McCarthy, C. e Teasley, C. (Coords.) (2008): Transnational perspectives on culture, policy, and education: redirecting cultural studies in neoliberal times. New York, Peter Lang.  

       

Teasley, C. (2008): Roma youth at school: instituting inclusion from a legacy of exclusion. En C. McCarthy e C. Teasley (Coords.), Transnational perspectives on culture, policy, and education: redirecting cultural studies in neoliberal times. New York, Peter Lang Publishing, pp. 293-317.

 

Teasley, C. (2008, Outubro): Perspectivas postcoloniales sobre la acogida del alumnado inmigrante en Galiza (España). Education Policy Analysis Archives, Vol. 16, Nº 19, http://epaa.asu.edu/epaa/v16n19/ .

 

Teasley, C. (2007): Cyberculture and (trans)national Romani identity: implications for a truly public education. In C. McCarthy, A. Durham, L. Engel, A. Filmer, M. Giardina, J. Logue e M. Malagreca (Coords.), Globalizing cultural studies: Ethnographic interventions in theory, method and policy. New York, Peter Lang Publishing, pp. 359-384. 

 

Teasley, C.  (2005, Maio): Ambiguous legacy: instituting student diversity at a Spanish secondary school. Cultural Studies<->Critical Methodologies, Vol. 5, Nº 2, pp. 206-229.

 

Teasley, C. (2005, Novembro): Respuestas socioeducativas ante la creciente diversidad cultural en Galicia. Aula de Innovación Educativa, No. 146, pp. 29-32.

 

Teasley, C. (2004, Decembro): El lugar del Otro en el discurso educativo reformista del Estado Español contemporáneo. Estudios de Sociolingüística, Vol. 5, Nº 2, pp. 231-256.

 

Teasley, C. (2004, Outubro-Decembro): The culture of discourse on educational reform in Spain. Review of Education, Pedagogy and Cultural Studies, Vol. 26, Nº 4, pp. 249-275.

 

Teasley, C. (2002): Perdidos en la batalla: el tratamiento del alumnado socioculturalmente diverso en la reforma de la LOGSE. Educar, No. 29, pp. 67-90.

 

Teasley, C. (1995): Hacia una pedagogía para la diversidad en la formación del profesorado de California. En F. Alfieri, J. M. Álvarez Méndez, F. Álvarez Uría, J. F. Angulo Rasco, M. W. Apple e outros: Volver a pensar la educación (Vol. II): Prácticas y discursos educativos (Congreso Internancional de Didáctica). Madrid / A Coruña, Ediciones Morata / Fundación Paideia, pp. 354-365.

 

 

Outras actividades profesionais:

 

Cathryn Teasley é membro dos grupos a seguir:

   

 

Máis información (curriculum ampliado)

 

(Última actualización: 2 de Outubro de 2010)