Materiais docentes

"Open Education é un termo colectivo empregado para referirse a moitas prácticas e actividades que teñen a apertura e a educación na súa esencia. Inicial e principalmente, Open Education ten que ver coa remoción das barreras á educación. Isto pode facerse eliminando requisitios de acceso (...) ou facendo os contidos e datos libre e legalmente dispoñibles para a súa reutilización. Con todo, tamén reflicte outros cambios culturais, tales como o cambio para abrir métodos e prácticas de aprendizaxe, nos que se ve a esfumación ou eliminacion de funcións tradicionais, como as de profesor e alumno, movéndose cara a roles como os tutor e estudante."

Máis información

The Open Education Handbook

Materiais docentes

College Open Textbooks: proxecto común de máis de 200 colleges e institucións educativas, co obxectivo de promover o uso de este tipo de material libre nas aulas.

Coursera: cursos de todo o mundo en liña e gratuítos.

EdX: plataforma de cursos online masivos e abertos (MOOCs), fundada polo MIT e a Universidade de Harvard.

FutureLearn: plataforma de cursos gratuítos en liña de universidades e institucións culturais do Reino Unido.

iTunes U: espacio con cursos e coleccións de materiais didácticos en aberto que se poden descargar e reproducir en calquera iPod, iPhone, iPad, PC e Mac.

Iversity: empresa alemá que oferta cursos gratuítos en inglés e aleman.

MIT OpenCourseWare: ofrece en aberto o material docente que os profesores do Massachusetts Institute of Technology (MIT) utilizan nas ensinanzas xunto cunha guía de estudo.

OER Commons (Open Educational Resources): recolle recursos de aprendizaxe de todo o mundo

OpenCourseWare Consortium: é unha comunidade mundial de centos de institucións de educación superior e organizacións asociadas  comprometidas coa promoción da educación aberta e o seu impacto na educación global

OpenCulture: con máis de 1.100 cursos gratuitos online e uns 1.000 MOOCs

Open Education Europa: portal que pretende dar acceso a todos os recursos educativos abertos existentes en Europa, para alumnado, profesorado e persoal investigador.

OER Knowledge Cloud: UNESCO/COL OER Knowledge Cloud é un proxecto impulsado pola Universidade de Athabasca e a Open University of the Netherlands que ten como propósito aumentar en gran medida as oportunidades de investigación, acceso ao coñecemento, remover barreiras do coñecemento e facer a investigación universalmente máis accesible mediante os Recursos Educativos Abertos (OER).

Open Textbook Library: biblioteca dixital especializada en libros de texto gratuítos de diversas temáticas.

Science in the classroom: colección de documentos de investigación comentados e de materiais docentes de apoio.

Textbook Revolution: sitio web dirixido por estudantes dedicado a aumentar o uso de materiais educativos libres por los profesores

Xpert (Xerte Public E-learning ReposiTory): base de datos de recursos abertos de aprendizaxe axeitados para estudantes de todos os niveis de estudo nun amplo rango de materias.

Miríada X

Tutellus

UniMOOC

Universia OpenCourseWare: recursos docentes de universidades, dixitais e en aberto, estruturados por materias.

Recursos de Aprendizaje UOC: sitio web mediante o cal a Universitat Oberta de Catalunya pon a disposición da comunidade os seus materiais docentes distribuído baixo unha licenza libre (Creative Commons, GNU, etc.)

YouTube EDU: o canal de educación en español